Meny

Stäng
Loading Events

« All Events

  • This event has passed.

Hållbara företag – Hur? Att jobba med sjukfrånvaro

2020-01-27 @ 07:00 - 13:00

3500kr

Hur mår våra företag? Hur kan företag med små medel må så mycket bättre?

Kom och dela erfarenheter kring hur man framgångsrikt arbetar med att stötta medarbetare och chefer i arbetet med ohälsa eller sjukfrånvaro som är en komplex process med många inblandade. Hur skapar vi en kultur där vi anpassar, hjälper och stöttar varandra och minskar sjukfrånvarokostnader.

Under dagen tar vi upp:

  • Hur företag behöver arbeta med sjukfrånvaro. Goda exempel och goda berättelser.
  • Globala målen 2030 – länka dem med medarbetarperspektivet – sustainble people
  • Utveckla dialogen kring hälsa, sjuk, förmåga, anpassning, samtal, kultur, ledarskap.
  • 10 principer för att arbeta med sjukfrånvaro och välmående /  hållbarhet
  • Nya roller och yrken växter fram i företag som menar allvar med sina hälsosatsningar.
  • Vem har rätt att bedöma sin förmåga? Jag själv? Läkaren? Försäkringskassan? Rehabspecialisten? Chefen? Någon annan?
  • HR-tech, digitalisering och GDPR
  • Kostnader för sjukfrånvaron hur motiverar man insatser?
  • Arbetsrätten – hur ser den ut egentligen? Vad får och ska arbetsgivaren göra?

Kristina Elliot leder dagen, med sig har hon duktiga kollegor. Kristina har jobbat i många olika företag som HR-direktör, People & Culture, ledarutvecklare, drivit program i självledarskap, fått utmärkelse både för ledarprogram och som HR-person. Som coach har hon stöttat chefer och medarbetare i tuffa situationer. Det går att med små medel göra STOR skillnad. Vi vet hur.

Kom och lär tillsammans med oss!

Details

Date:
2020-01-27
Time:
07:00 - 13:00
Cost:
3500kr
Event Tags:
, , ,

Organizer

Rehappen AB
Phone:
0708860361
Email:
info@rehappen.se
View Organizer Website

Venue

Tändstickspalaset
Västra Trädgårdsgatan 15
Stockholm, Sweden 11153 Sverige
+ Google Map
Phone:
0708860361
View Venue Website

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *