Friskare medarbetare. Starkare organisation.
Rehappen – HR-lösningar som gör skillnad.
På Rehappen brinner vi för att skapa hållbara arbetsplatser där människor mår bra och presterar på topp. Vi kombinerar smarta digitala verktyg med djup HR-expertis för att hjälpa er att förebygga och hantera sjukfrånvaro – innan den blir ett problem.
Med vår lättanvända plattform får ni koll på sjukfrånvaron i realtid, insikter som stärker ledarskapet och stöd för att ta rätt åtgärder i rätt tid. Vi erbjuder också utbildning, rådgivning och strategisk vägledning för att bygga en företagskultur där hälsa, arbetsglädje och prestation går hand i hand.
Rehappen är mer än ett HR-bolag – vi är er partner i att skapa en friskare, mer hållbar framtid.
Vill du veta hur ni kan förbättra ledarskapet, öka wellness, minska sjukfrånvaron och öka engagemanget på jobbet?
Det är ett GDPR-säkert molnbaserat verktyg som förenklar att arbeta med sjukfrånvaron både via datorn och mobilen.
Utöver verktyget hjälper vi också ledare och HR med professionellt stöd och utbildning.
Sjukfrånvaro innebär ofta krishantering både på individ, team, organisationsnivå. Ledarstöd är en viktig del av det vi hjälper våra kunder med. Vi jobbar med frågan i styrelser, ledningsgrupper, chefer och för hela team och företag.
Vi har blivit utvalda av Vinnova 2 gånger.
Om oss vilka är vi?
Kristina Elliot, grundare, VD People&Culture
Efter studierna sökte hon sig till managementkonsultyrket i 10 år där hon främst arbetat med stora bolag som Volvo, Telia, GE och Vattenfall som kunder, därefter som ledareutvecklare på Nordea. Under tiden på Nordea har Kristina coachutbildat flera hundra chefer fram till 2008 och därefter arbetat som interim HR-chef i många stora bolag.
I arbetet har rehab och sjukfrånvaro inte alltid hamnat högst på dagordningen, men vid kris eller i olika situationer har hon upptäckt att den processen har stora brister vad gäller stöd både mänskligt stöd, och systemstöd kring sjukfrånvaron.
HR-consulting är ett område där Kristina bidrar ute hos kund både i Svenska och Globala företag.
Håkan Carlbom, Grundare och CTO
Har sin bakgrund från KTH teknisk fysik, och började som programmerare inom både industri och finans, därefter som teknisk chef och ledare i organisationer som EQT (CIO), Nasdaq (utvecklingschef), MSAB som säljer tech-produkter inom mobile forensic (CTO) och säkerhetsföretag som arbetar med kryptosystem brandvägg till försvaret och scrum master på Klarna och spenderar sina dagar på Trill Impact.
Håkan har aldrig släppt taget om programmering även om tyngdpunkten länge varit att leda utvecklingsteam och organisationer både i Sverige och Indien, Filippinerna och Bulgarien. Tekniska intresset har också givet engagemang som CTO i ett par start-ups med fokus på IoT och B2C appar för restauranger. Håkans största bidrag till Rehappen som bolag är att se till att IT verktyget är lätt att använda, GDPR säkert och löser den uppgift som ledare, HR och sjukskriven har.